torsdag 20 augusti 2009

Var inte rädd för att misslyckas

Sluta oroa dig över vad andra tycker om dig och låt inte deras negativa kommentarer förändra dina mål. Om du är rädd för att misslyckas så kommer du inte uppnå något.

Som i många andra områden så var vi mästare på detta när vi var barn. Det krävdes massvis med misslyckanden innan vi lärde oss att gå, men vi lärde oss något efter varje misslyckande.

Sanningen är att det knappt finns några misslyckanden så länge man lär sig något av dem. Gå ut i världen och gör vad som krävs för att uppnå dina mål, försök inte att leva upp till andras förväntningar.

Jag gör min sak och du gör din sak.
Jag är inte i den här världen för att leva upp till dina förväntningar.
Och du är inte i den här världen för att leva upp till mina.
Du är du och jag är jag,
och kan vi av en händelse finna varandra, är det vackert.
Om inte, kan det inte hjälpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar