lördag 22 december 2012

Inköp Berkshire Hathaway

Igår köpte jag in mig i Berkshire Hathaway.

Berkshire Hathaway uppdaterade nyligen sitt återköpsprogram och ändrade gränsen för återköp från 1,1 price/book till 1,2. Igår handlades aktien till 1,17. Känns tryggt att köpa aktier samtidigt som världens bästa investerare återköper.

Jag förväntar mig att Berkshire Hathaway kommer slå index på lång sikt, räknar dock inte med att de utklassar index på samma sätt som tidigare.

Några utdelningar förväntar jag mig inte att se i framtiden. Alla mina andra inköp har jag gjort för att få kassaflöde, jag köper och behåller. Det som är svårt med Berkshire är att avgöra när man ska sälja, för någon gång vill jag ju ha nytta av pengarna. Kanske säljer jag när jag anser att mina utdelningar från aktier täcker mina levnadskostnader.

Berkshire utgör nu 5% av min portfölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar